Aktualności

UOKiK: Provident naliczał zbyt wysoką opłatę za “obsługę domową”

UOKiK o firmie Provident

Zdaniem UOKiK, największa firma pozabankowa w Polsce ustalała wysokość dodatkowej opłaty w sposób niewłaściwy. Provident obiecał poprawę.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów regularnie kontroluje rynek pożyczkowy w Polsce. Od kilku lat bowiem sektor ten przeżywa istny boom, a firm udzielających pożyczek jest coraz więcej.

UOKiK w trakcie sprawdzania działalności firmy Provident stwierdził, że stosowany przez spółkę sposób naliczania należności związanych z udzieleniem i spłatą pożyczek może naruszać interesy konsumentów. Urząd dopatrzył się nieodpowiednich opłat dodatkowych z tytułu tzw. “obsługi domowej”. Wiąże się ona z tym, że pracownik firmy odbiera co tydzień ustaloną w umowie ratę pożyczki. W zamian za ten “komfort”, Provident nalicza dodatkową opłatę, która sumując wszystkie inne stanowi ich największą część.

Postępowanie UOKiK wykazało, że choć ilość rat liczonych w tygodniach jest taka sama dla dowolnej kwoty pożyczki, to firma pożyczkowa naliczał wysokość “obsługi domowej” na podstawie wielkości zobowiązania, a nie wartości tej usługi. Takie same procedury Provident stosował wobec wielkości opłaty przygotowawczej.

Jak czytamy dalej na stronie UOKiK, Provident zobowiązał się do zmiany podważanych praktyk poprzez wprowadzenie zryczałtowanych opłat powiązanych ze świadczonymi usługami np. opłata w stałej wysokości za jednorazową wizytę w domu klienta. Zmiany Provident zamierza wdrożyć najpóźniej do 1 sierpnia 2015 roku.






Przeczytaj także:

  • UOKiK źle o praktykach firm pożyczkowych

  • Dodaj Opinie

    Zostaw opinię:

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Do Góry