Aktualności

Intensywny czas dla portalików promujących chwilówki. Czy muszą zmieniać swoje reklamowe opisy?

Obowiązkowe zmiany w artykułach na temat chwilówek

Nowa ustawa antylichwiarska wymogła na podmiotach finansowych zmianę oferty, jak i przykładowych opłat. Zawarte zatem informacje przed wejściem ustawy są już nieaktualne. Czy w takim razie cała branża zarabiaczy na chwilówkach musi dokonać przeredagowania starych wpisów?

Zgodnie z prawem prasowym, na podstawie Art. 12. 1. dziennikarz jest obowiązany zachować szczególną staranność i rzetelność przy zbieraniu i wykorzystaniu materiałów prasowych, zwłaszcza sprawdzić zgodność z prawdą uzyskanych wiadomości lub podać ich źródło.

Zgodność z prawdą wynika z danych, jakie posiadał dziennikarz w chwili pisania artykułu lub recenzji o firmie. Rzetelność dziennikarza w tym wypadku wynika z faktu, że podał wszystkie informacje niezbędne czytelnikowi, aby mógł on podjąć właściwą decyzję kredytową. Obowiązuje to wszystkie media internetowe, w których zawarte są linki np. z programów partnerskich. Jak łatwo zauważyć, wiele niepoważnych portalików nie stosuje się do tego, a powinna.

Z kolei sam fakt, nowej oferty firmy, w tym przede wszystkim braku kosztów opłat karnych, czy kosztów z tytułu przedłużenia nie implikuje autora opisu do zmiany jego treści, gdy powstał on przed wejściem ustawy. Nie można tutaj się powołać na sprostowanie, ponieważ recenzja firmy pożyczkowej została napisana zgodnie ze stanem faktycznym, w dniu publikacji. Zastosowanie sprostowania na żądanie firmy pozabankowej rodzi tutaj wątpliwości. W sytuacji, gdyby cała branża prasowa musiała dokonać korekt — bo tak, doszlibyśmy do absurdów. W końcu żadne poważne mediów nie będzie np. usuwać lub zmieniać treść wiadomości dotyczącej wybuchu wojny, tylko dlatego, że się skończyła.

Niemniej, na prośbę pisemną lub w formie e-mail zainteresowanej firmy, portal pożyczkowy powinien dokonać korekty artykułu z uwzględnieniem zmian. Szczególnie dotyczy się to, jak już wspomnieliśmy stron nastawionych na sprzedawanie chwilówek. Będziemy monitorować, czy konkurencja poczyniła w tym kierunku odpowiednie kroki.

Jednocześnie apelujemy do osób zajmujących się wizerunkiem marek pożyczkowych o wskazanie zmian w ofercie, na nasz adres press(małpa) crediteo.pl

 

 

 






Przeczytaj także:

  • Nowa ustawa “antylichwiarska” w umowie znanej firmy . Sprawdzamy co…

  • Ustawa antylichwiarska już za miesiąc! Dwie firmy podnoszą kwoty. Po…

  • 11 marca 2016 r. “skończą” się w Polsce chwilówki

  • Dodaj Opinie

    Zostaw opinię:

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Do Góry