Aktualności

Czy Grupa IPF Polska, której częścią jest Provident zamierza zrezygnować z Hapi?

Provident gwarantuje najniższą ratę

Decyzja Provident Polska o wejściu w segment pożyczek ratalnych wydaje się racjonalnym rozwiązaniem. Co dalej będzie w takim razie z marką “Hapi”? Mamy pewne informacje w tej sprawie, jak i odpowiedź reprezentanta firmy.

Tak, jak w przypadku gdy przewidzieliśmy start serwisu, tak teraz jeden z naszych czytelników donosi nam o powodach wejścia samą już marką “Provident” w pożyczki ratalne przez internet. Co warte odnotowania, Provident Polska nie idzie tą samą drogą co Vivus, który rozpoczął zmasowaną kampanię reklamową marki Zaplo. Co jest powodem odmiennej strategii Grupy IPF?

Jak to jest z “Hapi”?

Otóż wyjaśnienie jest bardzo proste. Nasz informator donosi, że w projekcie “Hapi” postawiono dwa zadania. Pierwszy, to wysondowanie, jak wygląda konwersja sprzedażowa z produktów ratalnych. Druga miała na celu wysondowanie reakcji internautów, na markę powiązaną z Providentem, ale działającą autonomicznie, tak aby sprawdzić, czy się przyjmie na rynku.

Niestety pomimo bardzo dobrych warunków, które prezentowaliśmy tutaj, projekt nie spełnia do końca oczekiwań.

Stąd zmiana strategii. Od kilku dni, to Provident Polska reklamuje pożyczki ratalne bezpośrednio ze strony provident.pl, co oznacza, że tak naprawdę sprzedaż ma być teraz ukierunkowana z Providenta. Marki znanej przez Polaków i co ważne, silnej pozycji samej domeny – provident.pl w wyszukiwarce Google, co ma zapewnić dodatkowy kanał sprzedaży. Tymczasem “Hapi” pójdzie prawdopodobnie w zapomnienie.

Dementi

Otrzymaliśmy już oficjalną odpowiedź od reprezentanta IPF Polska w tej sprawie. Jak wynika z nadesłanej do nas korespondencji, firma dementuje doniesienia mówiące o jakimkolwiek zmniejszeniu zaangażowania marki „Hapi Pożyczki” w działalność w Polsce. Jednocześnie, zarząd grupy IPF wyraził zadowolenie z wyników biznesowych Hapi Pożyczek w Polsce w 2015 roku.

Co ma z tym wspólnego Vivus?

Prawdopodobnie decyzja Grupy IPF jest częściowo związana z ruchami firmy Vivus, który obrał inną strategię, chcąc w segmencie pozabankowym mieć dwie silne marki – Vivus i Zaplo. Zatem rywalizacja między największymi podmiotami finansowymi w branży pozabankowej nabiera tempa.

Dobitnym tego przykładem ma być korzystniejsza finansowo propozycja dla internautów z samej strony internetowej provident.pl, niż ta w Hapi. Postanowiliśmy to sprawdzić i jak się okazuje, oferta w Providencie jest lepsza:

Oferta Hapi Pożyczki

Oferta z Hapi

Provident z tańszą ofertą pożyczki ratalnej

Oferta z Provident.pl

Różnica na korzyść klienta, który skorzystał z oferty w Providencie wynosi aż 192,8 zł, w przypadku pożyczki na kwotę 2000 zł, z okresem spłaty w ciągu 3 miesięcy.

Niemniej, jeszcze lepiej wypada oferta Providenta w porównaniu do Zaplo. Przy takich samych założeniach, klient korzystający z usługi Providenta zapłaci 318,55 zł mniej (stan na 27-2-2016 r. na podstawie danych zawartych na stronach www firm).

Kierunek dalszej ekspansji to rozwiązania ratalne

Ustawa antylichwiarska wymusza na firmach pozabankowych dywersyfikację portfela sprzedażowego. Promocja Zaplo, jak i Providenta w segmencie pożyczek ratalnych przez internet świadczy o kierunku, którym chcą podążać największe marki. I to właśnie na tym polu dojdzie do ostatecznych rozstrzygnięć, kto będzie rządził w internecie. Prawdopodobnie ten rok, nie 2017 r. będzie decydującym i na lata ustawi prym jednej lub kilku firm na rynku pozabankowym.

Chwilówki — tak jak już wspomnieliśmy zejdą na drugi plan. Wojna, już nie tylko sądowa ale również o dusze klientów, przyniesie tym ostatnim same korzyści. Produkty finansowe już są korzystniejsze finansowe niż np. 2 lata temu, a sam ustawa wymusi również niższe opłaty karne. Tylko się cieszyć.






Przeczytaj także:

  • Pożyczki ratalne przez internet? Podpowiadamy gdzie i jak!

  • Dodaj Opinie

    Zostaw opinię:

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Do Góry